Daha yüksek erişilebilirlik modunu aç
Daha yüksek erişilebilirlik modunu kapat
T.C. TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI
İZMİR İL TARIM VE ORMAN MÜDÜRLÜĞÜ
Görme Engelli
×
  • Anasayfa
  • KURUMSAL YAPI
    İL MÜDÜRÜ
    İL MÜDÜR YARDIMCILARI
    ŞUBE MÜDÜRLÜKLERİ
    • GIDA VE YEM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
    • BİTKİSEL ÜRETİM VE BİTKİ SAĞLIĞI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
    • HAYVAN SAĞLIĞI VE YETİŞTİRİCİLİĞİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
    • BALIKÇILIK VE SU ÜRÜNLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
    • TARIMSAL ALTYAPI VE ARAZİ DEĞERLENDİRME ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
    • ÇAYIR MERA VE YEM BİTKİLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
    • KIRSAL KALKINMA VE ÖRGÜTLENME ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
    • KOORDİNASYON VE TARIMSAL VERİLER ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
    • İDARİ VE MALİ İŞLER ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
    İLÇE MÜDÜRLÜKLERİ
    BİRİMLERİMİZ
    ORGANİZASYON ŞEMASI
    GÖREVLERİMİZ
    MİSYON VE VİZYONUMUZ
    KALİTE POLİTİKAMIZ
  • E-HİZMETLER
    TARIM BİLGİ SİSTEMİ (TBS)
    HAYVAN BİLGİ SİSTEMİ
  • PROJELER
    YARIMADA KADINLARI SAKIZ AĞACINA CAN KATIYOR PROJESİ
    KADIN ÇİFTÇİLERLE İPEK BÖCEĞİ YETİŞTİRİCİLİĞİ
    BAYINDIR’DA KADINLAR ZEYTİNDE YENİ HASAT TEKNOLOJİLERİYLE TANIŞIYOR
    KÜÇÜK MENDERES HAVZASINDA ÜRETEN KADINLARLA DOKUNAN İPEKLER
  • YAYINLAR
    BRİFİNG RAPORU
    İSTATİSTİKLER
    BROŞÜRLER
    YATIRIMCI REHBERİ
  • GIDA İTHALAT
  • BASIN
  • İLETİŞİM
Skip Navigation Linksİzmir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü > Menu
Birimlerimiz

Birim SorumlusuSaniye PATIR
​Telefon
​0232 404 95 95
Taşra teşkilatı hukuk birimlerinin görevleri şunlardır:
a) Bakanlığın taraf olduğu adlî ve idarî davalarda, tahkim yargılamasında ve icra işlemlerinde Bakanlığı temsil etmek; gerekli evrak, doküman, bilgi ve belgeleri ilgili merkez ve taşra birimlerinden temin etmek suretiyle takip edip sonuçlandırmak.
b) Adlî ve idarî uyuşmazlıklar ile icra takiplerinin vazgeçme veya sulh yoluyla çözümlenmesi hususunda hukuk birimi görüşünü oluşturmak.
c) Dava ve icra dosyalarına ait kayıtların tutulması, güncellenmesi ve dosyalara ait bilgilerin veri girişinin yapılması işlemlerini yürütmek.
ç) 6325 sayılı Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu hükümlerine göre arabuluculuk faaliyetlerinde idareyi temsil edecek komisyonun çalışmalarına üye sıfatıyla katılmak.
d) Verilen benzer nitelikteki diğer görevleri yürütmek.​

​Birim Sorumlusu
​Şemseddin GÜNGÖR
​Telefon
0232 435 10 02


​05.08.2010 tarihli ve 27663  Sayılı  Resmî Gazete uyarınca çıkarılmış bulunan Sivil Savunma Uzmanlarının İdari Statüleri, Görevleri, Çalışma Usul Ve Esasları İle Eğitimleri Hakkında Yönetmelik uyarınca;

Sivil savunma uzmanlarının görevleri

 (1) Sivil savunma uzmanları bulundukları kurum ve kuruluşlarda aşağıdaki görevleri yapar:

a) Sivil savunma planlarını hazırlamak ve bu planları güncellemek,

b) Kamu kurum ve kuruluşlarının tahliyeye ilişkin planlamasını koordine etmek,

c) Sivil savunma servislerinin kuruluşunu sağlamak ve eğitimlerini yaptırmak,

ç) Afet, sivil savunma ve acil durum hizmetleri için gerekli olan araç, gereç ve malzemenin tedarik ve teminini ilgili birimlerle koordine ederek planlamak, mevcutların bakım ve korunmalarının takibini yapmak,

d) Afet, sivil savunma, acil durum ve seferberlik hizmetleri için gerekli ödeneği ilgili birimlerle koordine ederek belirlemek ve bütçeye konulmasını sağlamak,

e) Afet ve acil durum hallerinde müdahaleyi koordine etmek ve üst yöneticileri bilgilendirmek,

f) Hizmetlerle ilgili mevzuat, yayın ve direktifleri izlemek, incelemek ve bunların gereklerini yerine getirmek,

g) Bu Yönetmelikte belirtilen görevlerin yerine getirilmesi amacıyla; Kurumu ile Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü ve diğer kamu kurum ve kuruluşları arasında işbirliği ve koordinasyonu sağlamak,

ğ) Kimyasal, biyolojik, radyolojik ve nükleer savunma ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,

h) 27/11/2007 tarihli ve 2007/12937 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik hükümlerinin kurumunda uygulanmasını takip etmek ve yangın önleme tedbirlerini denetlemek,

ı) Kurum içerisinde ikaz ve alarm haberlerinin alınıp verilmesi ve siren sisteminin işletilmesine ilişkin işlemleri yürütmek,

i) Kurumun sığınaklarla ilgili hizmetlerini düzenlemek ve yürütmek,

j) Afet, sivil savunma, acil durum, kimyasal, biyolojik, radyolojik ve nükleer tehdit ve tehlikeler, koruyucu güvenlik ve ilk yardım konularında kurum personeli ile kurumun denetimine tabi özel kuruluş personeline eğitim vermek,

k) Afet, sivil savunma, acil durum ve seferberlikle ilgili düzenlenen tatbikatlarda kurumu adına sekretarya hizmetlerini yapmak, bu konularla ilgili kurumda tatbikatlar düzenlenmesini ve yürütülmesini sağlamak,

l) Kurumun denetimine tabi kamu kurum ve kuruluşlarında yürütülen afet, sivil savunma, acil durum, seferberlik ve koruyucu güvenlik hizmetlerini denetlemek,

m) Seferberlik ve savaş hali hazırlıkları ile ilgili iş ve işlemlerini yapmak ve yaptırılmasını sağlamak,

n) Kurumun Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezinin sekretarya hizmetini yapmak, İl Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi ile koordinasyonu sağlamak,

o) Koruyucu güvenlik hizmetlerinin koordinasyonunu sağlamak, kamu kurum ve kuruluşlarının üst amiri adına hizmetin takip ve denetimini yapmak,

ö) İlgili mevzuat uyarınca kurumun üst yöneticisi tarafından verilen görevleri yapmak​.

​Birim Sorumlusu
Yusuf TAŞKAN
​Telefon
​0232 435 10 02
​Mail:
​izmir.donersermaye@tarimorman.gov.tr

​​01.05.2007 tarihli ve  26509 sayılı Resmî Gazetede yayınlanmış bulunan Döner Sermayeli İşletmeler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğine göre, Muhasebe Yetkilisi ve Döner Sermaye Biriminin görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:

-Gelirleri ve alacakları ilgili mevzuatına göre tahsil etmek, yersiz ve fazla tahsil edilenleri ilgililerine iade etmek
-Giderleri ve borçları hak sahiplerine ödemek.
-Para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetleri almak, saklamak ve ilgililere vermek veya göndermek.
-İşletmenin yasal mevzuatından doğan vergi beyannameleri ile Sosyal Güvenlik Kurumu ödemelerini hazırlayarak ödemek.
-İşletme faaliyetlerinden elde edilen gelirlerden ayrılacak yasal payları ilgili idarelere ödemek
-Bakanlık çağrısı üzerine İşletme bütçesini hazırlamak
 -İşletmeye ait bilançoyu hazırlayarak kontrol edilmek üzere Bakanlık ve Sayıştay'a göndermek
-Yukarıdaki bentlerde sayılan işlemlere ve diğer malî işlemlere ilişkin kayıtları usulüne uygun, saydam ve erişilebilir şekilde tutmak, belge ve bilgileri her türlü müdahaleden bağımsız olarak düzenlemek.
-Yönetmelik gereğince düzenlenmesi gereken belge ve bilgileri, belirtilen sürelerde ilgili yerlere düzenli olarak vermek.
-Veznenin kontrolünü ilgili mevzuatında öngörülen sürelerde yapmak.
-Muhasebe hizmetlerine ilişkin defter, kayıt ve belgeleri ilgili mevzuatında belirtilen sürelerle muhafaza etmek ve denetime hazır bulundurmak.
-Muhasebe yetkilisi mutemetlerinin hesap, belge ve işlemlerini ilgili mevzuatında öngörülen zamanlarda denetlemek veya muhasebe biriminden uzak yerlerde görev yapan muhasebe yetkilisi mutemedinin bulunduğu yerdeki birim yöneticisinden kontrol edilmesini istemek.
-Hesabını kendinden sonra gelen muhasebe yetkilisine devretmek, devredilen hesabı devralmak.
-Diğer mevzuatla verilen görevleri yapmak.
-Muhasebe yetkilisi, alacakların takibi için gerekli bilgileri ve belgeleri düzenli olarak işletmeye vermekle yükümlüdür.
 -Muhasebe yetkilisi, idarelerce ilgili mevzuatına göre tahakkuk ettirilerek tahsil edilebilir hâle gelmiş gelir ve alacakları ilgili hesaplara kaydederek, nakden veya mahsuben tahsil edilmesinden sorumludurlar
-İşletme bütçelerinden yapılacak harcamalarda ödeme belgesine bağlanacak kanıtlayıcı belgeler hakkında, 31/12/2005 tarihli ve 26040 mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliği hükümleri uygulanır.
Ayrıca Muhasebe Yetkilis,
-Hizmetlerin zamanında yapılmasından ve muhasebe kayıtlarının usulüne uygun, saydam ve erişilebilir şekilde tutulmasından,
-Mutemetleri aracılığıyla aldıkları ve elden çıkardıkları para ve parayla ifade edilen değerler ile bunlarda meydana gelen kayıplardan,
-Ön ödeme ile kesin ödemelerin yapılması ve ön ödemelerin mahsubu aşamalarında ödeme emri belgesi ve eki belgelerin usulünce incelenmesi ve kontrolünden,
-Yersiz ve fazla tahsil edilen tutarların ilgililerine geri verilmesinde, geri verilecek tutarın, düzenlenen belgelerde öngörülen tutara uygun olmasından,
-Ödemelerin, ilgili mevzuatın öngördüğü öncelik sırası da göz önünde bulundurularak, muhasebe kayıtlarına alınma sırasına göre yapılmasından,
-Rücu hakkı saklı kalmak kaydıyla, kendinden önceki muhasebe yetkilisinden hesabı devralırken göstermediği noksanlıklardan,
-Muhasebe yetkilisi mutemetlerinin hesap, belge ve işlemlerini ilgili mevzuata göre kontrol etmekten,
-Yetkili mercilere hesap vermekten,sorumludurlar.
-Muhasebe yetkililerinin Kanuna göre yapacakları kontrollere ilişkin sorumlulukları, görevleri gereği incelemeleri gereken belgelerle sınırlıdır.
-Muhasebe yetkililerinin ret ve iadeler ile ayrılıp gönderilmesi gereken paylara ilişkin fazla ve yersiz ödemelerde sorumluluğu, Yönetmeliğin 20 nci maddesi uyarınca yapması gereken kontrollerle sınırlıdır.



İLETİŞİM

    İzmir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
  • Adres : Kazım Dirik Mahallesi Sanayi Caddesi No:34 35100 Bornova / İZMİR

  • Telefon : 0232 435 10 02

  • Faks : 0232 462 24 93

  • E-Posta : izmir@tarimorman.gov.tr

  • KEP : tarimveormanbakanligi@hs01.kep.tr

satis@tarimorman.gov.tr

sales@tarimorman.gov.tr

abuse@tarimorman.gov.tr

webmaster@tarim.gov.tr

abuse@tarim.gov.tr

hr@tarim.gov.tr

info@tarim.gov.tr

ik@tarim.gov.tr

contact@tarim.gov.tr

Android
IOS

HIZLI MENÜ

  • Kullanıcı Girişi
  • Biyogüvenlik
  • e-Kütüphane
  • e-İmza Servisi
  • Intranet
  • Hizmet İçi Eğitim
  • Bakanlık e-Posta
  • Arabuluculuk
  • KVKK
  • Bilgi Güvenliği İhlal Bildirimi

ACİL NUMARALAR

  • 180 / Tarım İletişim Merkezi
  • 174 / Gıda Hattı
  • 112 / Orman Yangın
©2025 Tüm hakları saklıdır. TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI